Spring menu over

Trollesbro tilbyder visiterede tilbud efter SEL §103 (beskyttet beskæftigelse), SEL §104 (klubtilbud), SEL § 107 (midlertidigt botilbud) samt efter SEL §85 (socialpædagogisk støtte).

Vi tilbyder også tilbud efter LAB §32 (særligt tilrettelagte forløb på værkstedstilbuddene).

Visitation af borgere til tilbud efter SEL §103, §104 og § 107 

Vi samarbejder tæt med myndighed i Hillerød Kommune, og visitation af Hillerød borgere sker altid via visitationsudvalget. 

Vi leverer også tilbud til borgere fra andre kommuner.    

Når du som sagsbehandler ønsker at afsøge mulighed for at visitere en udenbys borger fremsender du relevante dokumenter og beder om en målgruppe vurdering. Anmodning om målgruppe vurdering sendes til  trollesbro@hillerod.dk

Ved visitation af borgere fra andre kommuner end Hillerød udarbejder vi en kontrakt. Denne skal være på plads, før opstart kan ske. 

Vi har brug for information for at kunne skabe et godt og relevant tilbud:  

Vi beder så vidt muligt om at få tilsendt:

  • § 141 handleplan/VUM-udredning  
  • Bestilling med indsatsmål og angivelse af opfølgningsinterval 

Har du brug for viden om værkstedstilbud, klubtilbud eller botilbud 

Du finder information om de forskellige tilbud her på hjemmesiden. 

Du kan kontakte:

afdelingsleder Jannik Møller på tlf. 7232 3625 (ang. værkstedstilbud)
afdelingsleder Anette Harrig på tlf. 7232 6703 (ang. klubtilbud)
afdelingsleder Rikke Schwaner på tlf. 72326013 (ang. botilbud Freydal)

Du kan også kontakte os på sikker mail på trollesbro@hillerod.dk 

Du kan finde information om os på Tilbudsportalen  

Procedurer vedr. opstart (§103)  

Inden borgeren starter i beskyttet beskæftigelse inviterer sagsbehandler til et opstartsmøde med borger og personale fra værkstederne samt evt. støttekontaktperson og/eller pårørende, hvor vi aftaler arbejdstider, ønsker til opgaver og indledende mål for indsatsen. 

 Ca. 4 uger efter opstart afholder vi opfølgningsmøde, hvor vi evaluerer på den første tid. Formålet er at sikre, at tilbuddet er det rette for borger og foretage evt. justeringer i mål og rammer.

Procedurer vedr. opstart ( §104)  

Inden borgeren starter i Oasen inviterer sagsbehandler til et opstartsmøde med borger, personale fra Oasen og evt. støttekontaktperson og/eller pårørende, hvor vi aftaler mål for indsatsen, rammer opstarten og drøfter ønsker og behov hos borgeren. 

 Efter ca. 3 måneder evalueres der på opstarten.

Procedurer vedr. opstart (§107)  

Inden borgeren visiteres til Freydal afholder vi et møde, hvor såvel borger, sagsbehandler og personale fra botilbuddet kan vurdere, om det er det rigtigt match og hvordan et eventuelt indflytningsforløb skal foregå.

Opsigelse af tilbud 

Opsigelsesvarslet for tilbuddene er løbende måned plus 30 dage. Hvis en køberkommune vælger at opsige tre eller flere pladser, forlænges opsigelsesvarslerne til løbende måned plus 6 måneder. 

Socialpædagogisk støtte efter SEL §85, mv. 

Vi leverer også socialpædagogisk støtte (§85) til et begrænset antal udenbys borgere. Du kan henvende dig via vores mail: trollesbro@hillerod.dk, hvis du ønsker at blive kontaktet om denne mulighed. 

Tilbud efter LAB-loven 

Vi kan på værkstedstilbuddene tilbyde ”særligt tilrettelagt forløb” efter LAB-lovens paragraffer. Skriv til trollesbro@hillerod.dk , hvis du ønsker at bliver kontaktet ang. mulighed for dette.

Logo